Criterii analizate:
1 ) – localizare hosting in comparatie cu publicul tinta;
2 ) – viteza de incarcare a site-ului;
3 ) – optimizare elemente grafice;
4 ) – design;
5 ) – compatibilitate cross-browser;
6 ) – validitate cod html/css;
7 ) – uzabilitate;
8 ) – structura interna de link-uri si organizarea informatiei;
9 ) – optimizare seo;
10 ) – continut;
Website: www.ochelaripenet.ro
1 ) Localizare hosting in comparatie cu publicul tinta.
IP: 89.38.130.15
Host: RoHost.com servers
Localizare server: Bucuresti
Site-ul este in limba romana si se adreseaza clientilor din Romania. Faptul ca server-ul se afla fizic in Romania/Bucuresti aduce un plus de calitate deoarece timpul de incarcare al paginilor pentru utilizatorii din Romania scade semnificativ. Un lucru important pentru un magazin online dar si pentru orice tip de website este timpul de incarcare.
2 ) Viteza de incarcare a website-ului.
Un scor de 64/100 conform Page Speed test, este loc destul pentru imbunatatiri. In primul rand dimensiunea totala a fisierelor dupa incarcarea completa a site-ului este de 1,713 KB . Ceea ce genereaza un trafic destul de mare si nu este cazul. Ar fi de preferat ca fiecare pagina sa fie sub 100 KB pentru rezultate optime. In al doilea rand numarul de HTTP Requests este si acesta foarte mare (72).
Continutul static (poze, elemente grafice pentru design, etc) ar trebui trecut in cache. Comprimarea imaginilor, a continutului text, etc.
3 ) Optimizare elemente grafice
Majoritatea imaginilor sunt optimizate, dar exista un numar destul de mare de imagini care fac parte din grafica site-ului si care depasesc 100 KB fiecare. Orice imagine ar trebui sa fie tinuta sub 50KB sau maxim 100kb .
4 ) Design
Banner-ul din header pare ca se termina mult prea brusc in partea stanga. Ar fi putut fi lucrat in asa fel incat trecerea de la gri la alb sa se realizeze treptat (degradeuri).
Faptul ca sunt prea multe cadre ( margini de o culoare care inglobeaza alte elemente de culoare diferita – mai ales in header ) creeaza sentimentul de aglomerare.
In felul cum sunt aranjate acum succesiunile de culori alb-gri deconcentreaza atentia. Logo-ul nu se integreaza bine in header.
Sfaturi: meniul orizontal sa se prelungeasca pana in marginile layout-ului, astfel creeaza o delimitare clara a header-ului de restul site-ului. Fondul gri de la banner sa se prelungeasca si sa incadreze si logo-ul site-ului si sa se termine in partea stanga tot cu colturi rotunjite.
Pe coloana din dreapta textul la diferite sectiuni ar trebui aliniat la stanga sau “justify” dar nu pe centru. Pe coloana din stanga, imaginea de fundal pentru titlurile diferitelor sectiuni ar trebui sa aibe o culoare mai inchisa, ceva mai contrastant fata de albul din fundalul coloanei.
In loc de “Filtre” ar fi mai potrivit “Criterii” sau “Caracteristici” sau “Criterii de afisare”, etc.
5 ) Compatibilitate cross-browser:
IE7 – elementele grafice pentru categoriile de ochelari se inghesuie din cauza disparitiei spatiului dintre ele si continutul paginii.
IE8 – compatibil
FF 3.6.3 – compatibil
GC 5.0 – compatibil
Opera 10.54 – compatibil
Foarte bine pentru pentru compatibilitate cross-browser ! Ar trebui totusi rezolvat bug-ul pentru IE7. Inca exista un numar destul de mare de utilizatori IE7 si va mai dura mult timp pana cand acestia isi vor actualiza browser-ul.
6 ) Validitate cod XHTML/HTML/CSS
Result: 12 Errors, 2 warning(s) Pagina nu valideaza ca si XHTML 1.0 Transitional datorita unor erori de coding. Ar trebui rezolvate deoarece pe viitor un cod valid poate ajuta mult la debugg-ing, de asemenea un cod valid aduce imbunatatiri la viteza de incarcare si interpretare a paginii in browser.
Codul CSS 2.1 nu valideaza deoarece sunt utilizate proprietati si parametrii care nu exista in CSS. Ar trebui corectate si modificate astfel incat toate erorile sa fie rezolvate.
7 ) Uzabilitate
Faptul ca numele paginii curente apare deasupra banner-ului si in afara design-ului nu ma ajuta cu nimic pe mine ca si utilizator. Este practic o “incercare” de SEO nu tocmai fericita. De asemenea faptul ca nu exista o constanta in modul in care este scris acest nume al paginii (cand cu majuscule, cand fara, etc) denota lipsa de profesionalism.
Faptul ca sectiunea de filtre apare doar pe prima pagina, dezorienteaza utilizatorul deoarece nu le mai gaseste daca vrea sa aplice un nou filtru de afisare.
Indiferent de categorie de produse sau de pagina de produs, avem tab-ul cu “Ochelari de soare” prezent, ceea ce ma face sa cred ca nu este functional, deoarece in mod normal acolo ar fi trebui sa fie afisata cel putin pagina curenta (pentru a cunoaste in permanenta unde te afli in cadrul site-ului) daca nu link-uri de tip “breadcrumb” (prima pagina -> sectiune -> subsectiune -> pagina curenta) .
Tab-urile pentru Descriere Comentarii - Alerta pret - Alerta stoc - Cum cumpar? Ar trebui realizate cu AJAX pentru a nu face refresh la pagina ori de cate ori sunt accesate.
Daca se alege o anumita marca de ochelari de soare, sub lista produselor apar cateva link-uri care sunt precedate de cuvantul: “Marci” si prima “marca” este “Ochelari de soare” . Ma indoiesc ca exista marca “Ochelari de soare” . Apoi se poate observa cum “Ochelari de soare Givenchy” se intinde pe 2 randuri, ar trebui trecut cu totul pe randul al doilea.
Textul cu “Ati mai vazut si:” se afla mult prea jos pentru a-mi fi de vreun folos, pentru ca nu voi face scroll jumatate de pagina goala ca sa vad ce anume am mai vazut. Indiferent de inaltimea coloanei de continut, sectiunea cu “Ati mai vazut si:” ar trebui sa fie afisata imediat dupa terminarea continutului.
Coloana dreapta este mult prea incarcata pe cand coloana stanga este mai tot timpul goala. Fapt ce ofera un aspect disproportionat site-ului. Ar trebui reorganizate sectiunile site-ului astfel incat utilizatorul sa aibe access usor la informatiile importante cum ar fi sectiunea de “informatii utile”.
Am realizat o cautare dupa “aviator” si search-ul nu mi-a returnat nici un rezultat. … In concluzie, probleme foarte mari la capitolul Uzabilitate.
Site-ul nu poate fi numit “user friendly”.
8 ) Structura interna de link-uri si organizarea informatiei.
Daca link-urile intern au o logica, eu nu am reusit sa o gasesc. Structura de link-uri este foarte dezordonata si haotica. Exista o singura categorie si zeci de filtre care se aplica nu tocmai uniform.
Link-urile sunt oarecum “seo friendly” dar in mod sigur nu “user friendly” deoarece nici un utilizator nu va fi in stare sa memoreze un link ce contine /filtru/$id . Sunt sectiuni sau variante in care link-ul nu mai este “friendly” si incepe sa depinda de diferite variabile.
Sfat: Restructurarea totala a link-urilor astfel incat sa se obtina o structura logica.
Ex: ochelaripenet.ro/ochelari-de-soare/marca-ochelari/model-ochelari/
In sens mai larg: Categorie -> Subcategorie - > Produs
Evidentiati mai bine link-urile din cadrul textelor si nu le lasati ca si cum ar fi text normal.
EX: pagina Cum platesc? Link-ul care face trimitere la Livrare si returnare.
9 ) Optimizare SEO
Sau mini-seo spam.
Avem in pagina textul "Ochelari Pe Net - Magazin Online Ochelari de Soare" de 2 ori. O data in header (chiar unde e logo-ul) si a doua oara in footer, deasupra datelor firmei. Problema este ca in header textul este vizibil DOAR pentru motoarele de cautare.
Iata DE CE:
#sigla
Sitemap-ul din cadrul site-ului este doar ca "sa fie" . Nu reprezinta un sitemap ci doar o "colectie" de link-uri catre cateva pagini din site.
S-a incercat "pr sculpting" utilizand tag-ul rel="nofollow" pentru link-urile interne... Dar din nou, fara logica. In mod sigur site-ul ochelaripenet.ro nu a beneficiat de servicii SEO profesionale.
10 ) Continut
Site-ul este foarte sarac in continut text (in paginile de prezentare a produselor) si acel text putin care este nu prea ajuta nici utilizatorii nici motoarele de cautare.
Referitor la descrierea fiecarui produs, ati putea oferi o descriere mai detaliata si nu doar specificatii “tehnice” gen culoare, are rama, etc. Ati putea vorbi despre stilul vestimentar la care se potriveste articolul respectiv sau altceva asemanator.
La informatii de contact: Adresa = Constanta ?? Cred ca se poate mai mult… poate cineva vrea sa vada ochelarii fizic inainte de a ii cumpara.
-------------------
Site-ul este bun pentru inceput, dar mai este mult de lucru pentru a putea deveni un magazin online de calitate. Urgent ar trebui apelat la serviciile unui specialist SEO pentru corectarea "greselilor" existente in acest domeniu.
By Hidden with
0
comentarii
0 comentarii: